| HOME |                                                                                     | ONS PROFIEL |                  |SERVICES|               | CONTACT

  ‘One-stop-service’

                        


Webredactie/Contentmanagement

Voor online-publicaties (websites) gelden dezelfde redactionele uitgangspunten: de informatie moet foutloos zijn, toegankelijk en gestructureerd.
Om alle informatie op een goede manier te ordenen is het belangrijk dat er één supervisor is op dit gebied. Tegenwoordig zien we hier steeds vaker een zogenaamde Contentmanager. Een Contentmanager zorgt ervoor dat de bezoeker van de website centraal staat en de inhoud van de website of intranet is afgestemd op deze doelgroep.

Het onderhoud van de website is geen technische maar vooral een inhoudelijke kwestie. Om dit goed te kunnen is het noodzakelijk dat de contentmanager of webredactie, ervaring heeft met het maken van publicaties.
De regels van het idioom, de informatiestructuur en vormgeving zijn op het internet net zo belangrijk als bij printuitgaven.

De taken van het contentmanagement:

• verzorgen van de gehele coördinatie van de website (zie redactie).
• samenstellen van de inhoud van de website (in overleg).
• verzorgen van de dagelijkse online-update.
• onderhouden van het contentmanagementsysteem.
• contact onderhouden met de ‘hosting’ (intern/extern).
• signaleren van webstoringen en aanmelden bij de hosting.
[terug]
 

.

 

 

 

Om dit goed te
kunnen is het noodzakelijk dat de contentmanager of webredactie,
ervaring heeft met
het maken van publicaties.

De regels van het idioom, de informatiestructuur
en vormgeving zijn
op het internet net
zo belangrijk als
bij printuitgaven.

 

 

       © copyright, contentis                                                                                                                   home   contact   e-mail